KTERÉ ZVÍŘE NEPATŘÍ MEZI OSTATNÍ? (logika)
V každém řádku jsou tři zvířata, která mají nějaký jasný společný znak – a čtvrté, které tento znak nesdílí. Jako první je třeba ujistit se, že dítě vůbec dokáže pojmenovat, co je to za zvířata – pak by mělo určit ten společný znak.
- řádek – hospodářská zvířata (nepatří sem tygr, je divoký)
- řádek – ptáci (nepatří sem motýl, je to hmyz)/ lítají ve dne (nepatří sem sova, lítá v noci)
- řádek – mořská zvířata (nepatří sem chameleon, žije na stromě)
Pokud ale dítě najde jiný klíč a vysvětlí ho, je to samozřejmě ok.

ŠPAČCI (rytmus)
Instrukce: „Špačci jsou krásní, ale na zahradě je nevidíme rádi, protože dokážou sežrat celou úrodu třešní. Proto je zkusíme vyplašit tleskáním.“ Zbytek instrukcí naleznete přímo na pracovním listu.
Určitě pomůže napřed si každý řádek projít, špačky spočítat a ukázat si, jak budete tleskat a jak naopak naznačíte prázdnou dobu (např. ruce extra od sebe jako opak tlesknutí). Při samotném rytmickém vytleskávání můžete počítat vždy do čtyř.
POJĎME DO MUZEA!
Přírodovědné muzeum Smithsonian National Museum of Natural History má k dispozici virtuální prohlídku celého muzea. Nechte dítě „projít se“ po muzeu – a najít např. obřího plejtváka (velrybu) a kostru tyranosaura.
Odkaz na prohlídku je zde: https://naturalhistory2.si.edu/vt3/NMNH/z_tour-022.html
+ YES, I CAN (hrubá motorika, slovní zásoba slovesa + zvířata, vazba Umím/Neumím)
Tahle písnička je skvělá, protože se při ní dá soustředit na několik různých věcí:
- slovníček zvířat (bird – pták, elephant – slon, fish – ryba, gorilla – gorila, buffalo – bizon/zubr)
- slovníček činností – můžete použít taky jako pantomimu! (clap – tleskat, fly – létat, stomp – dupat, swim – plavat, climb – lézt, run – běžet, sing – zpívat, dance – tancovat)
- vazba Yes, I can = Ano, umím/můžu. a No, I can’t (cannot) = Ne, neumím/nemůžu. – po zhlédnutí písničky se můžete na všechny varianty zeptat dítěte: Can you fly? (Umíš lítat?) Can you swim? (Umíš plavat?) Can you climb? (Umíš lézt od výšky?) atd.
Zanechat odpověď