Snad všichni známe říkanku Šnečku, šnečku, vystrč růžky…ale víte, jak pokračuje? Já to zjistila až při přípravě této lekce – a naznala jsem, že tahle říkanka bohužel do vzdělání dětí v 2020 nepatří. 😀
Šnečku, šnečku, vystrč růžky, dám ti krejcar na tvarůžky a trojníček na tabáček, bude z tebe hajdaláček!
Kromě zcela zásadní nepřístojnosti v podobě nabádání k požívání omamných a psychotropních látek – kolik dětí kdy byť jen cítilo Olomoucký syrečky a kolik lidí i dospělejch je schopných kalkulovat v krejcarech a trojníčkách. Samozřejmě, básničky a písničky mají děti obohacovat; obávám se ale, že v tomto případě už je to pro ně jen změť nic neříkajících slov. Well. Naštěstí šnečí téma skýtá mnoho jiných zdrojů pro (nejen domácí) přípravu!
grafomotorika 1
Vždy zkontrolujte, jestli dítě správně sedí (čelem ke stolu, nohy na zemi) a jestli drží správně tužku. Trasu lze vždycky prvně projet prstem, než se vrhnete na tužky/pastelky. Více zde (v sekci JEDNOTAŽKY).

grafomotorika 2

matematika

sluchové vnímání
Obrázky jsem kreslila s cílem, aby názvy byly tyto“ šnek/hlemýžď: šipka – hrad – štětec – hodiny – šála – had – šestka – hrášek – šroubek. Podle toho, jestli dítě označí zvířátko jako šneka nebo jako hlemýždě (druhou variantu nepředpokládám, ale kdyby náhodou), potom musí správně vybrat ta slova, která se shodují v první hlásce. ALE! Pokud některý obrázek nazve věcně správně, ale jinak, než byste třeba čekali nebo jinak než na Š/H, JE TO OK. Důležité je, že rozezná tu první hlásku a správně zhodnotí, jestli je stejná jako u šneka. (např. místo „šest“ řekne „číslo“)

logika
Pokládejte po částech jako slovní úlohu, vhodné je pomáhat si na prstech.
„Šnekovi se každý den narodí jedno miminko. V pondělí má jedno, v úterý další – to už bude kolik? A kolik bude mít ve středu? A který den bude mít sedm miminek?“
+ RHYMING PAIRS (logika, sluchové vnímání)
Podle pokročilosti dítěte se napřed zeptejte, která slova zná + doplňte ty, co nezná. Pak se teprve logicky dá rýmovat. 😀
šnek [snejl] – pošta [mejl], kočka [ket] – klohouk [het], dům [haus] – myš [maus]

Zanechat odpověď